top of page

opdracht disney

Een paar weken geleden is er een aanvraag binnen gekomen vanuit Disneyland Parijs bij het consultantbureau Dreambuilders Inc. Nu het 30 jarig jubileum van het Disneyland Park bijna achter de rug is, is het tijd om verder te kijken. In Het Studios park zijn al grote veranderingen gaande. Het management van Disney wil nu inzetten op het Disneyland park. Hoewel er in dit park wel is geïnnoveerd op shows en entertainment is hier al lange tijd geen nieuw en verrassend belevenisconcept meer toegevoegd. Wel is de prijs steeds hoger geworden en beginnen de gasten van Disney de balans tussen prijs en aanbod te verliezen. Hiervoor heeft het management van Disney het volgende vraagstuk met bijbehorende randvoorwaarden bij Dreambuilders Inc. neergelegd.

 

“Hoe kunnen we de wensen van ons publiek vervullen door middel van een duurzaam belevingsconcept in het Disneyland Park?”

randvoorwaarden

  • De doelgroep van de opdracht zijn families met kind(eren) tot en met 14 jaar.

  • Het nieuw te ontwikkelen concept sluit aan bij de missie, visie en kernwaarden van het Walt Disney concern en specifiek bij de situatie van Disneyland Parijs.

  • Het nieuw te ontwikkelen concept vindt plaats in een aantoonbaar co-creatief proces met de doelgroep en sluit aantoonbaar aan bij de doelgroep.

  • Het concept geeft invulling aan Disney’s belofte voor een duurzame toekomst: ‘we can have a significant and lasting impact in creating a sustainable future’.

  • Innovatie en storytelling liggen ten grondslag aan de totstandkoming van het concept.

  • Het belevenis concept moet betekenisvol zijn in de ogen van de doelgroep.

 

​

Verwachtingen
Managementteam

​

  • Een uitgewerkte waarde propositie canvas met een grondige doelgroep analyse visueel gepresenteerd.

  • Het testen van meerdere prototypes die leiden tot een final prototype. Die vervolgens getest wordt met de doelgroep tijdens de final prototype test.

  • Een rapportage dat inzichtelijk het design proces weergeeft, deze rapportage dient als input voor de uitvoer van het uiteindelijke concept.

    Het management van Dreambuilders Inc. heeft aangegeven deze uitdaging graag aan te gaan en dat in meerdere teams de komende weken gewerkt zal worden aan duurzame en betekenisvolle concepten voor Disneyland Parijs.

bottom of page